Grupa Volvo podsumowała miniony rok - relacja z konferencji
Redakcja Forum Budowlanego uczestniczyła w konferencji firmy Volvo Group Trucks Sales Poland, będącej podsumowaniem roku 2014. Na spotkaniu z dziennikarzami firma przedstawiła swoje osiągnięcia, a także zaprezentowała nową organizację Europe Central East North, w ramach której od początku 2015 roku funkcjonuje polski rynek.
Fot. Volvo
Rok 2014 dla Volvo Group Trucks Poland upłynął pod znakiem stabilizacji po zmianach oraz intensywnej pracy, mającej na celu utrzymanie satysfakcji klientów z produktów i usług. Firma skupiła szczególną uwagę na optymalizacji sieci serwisowej. W wyniku przeprowadzonych zmian zwiększyła się liczba autoryzowanych serwisów. Aktualnie sieć Volvo Group Trucks Sales Poland liczy 44 autoryzowane punkty serwisowe, z czego 32 są dostępne dla klientów Volvo oraz 31 dla klientów Renault Trucks. Najnowszy serwis działa w Będzieszynie k. Pruszcza Gdańskiego. W najbliższym czasie planowane jest jego oficjalne otwarcie.
Rok 2014 to rok Wielkiego Jubileuszu 20-lecia Volvo Trucks, Renault Trucks i VFS Usługi Finansowe w Polsce. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się specjalnie z tej okazji przygotowane, limitowane edycje samochodów ciężarowych Volvo FH i Renault Trucks T.
Dla Renault Trucks rok 2014 upłynął zaś pod hasłem promocji całkowicie nowej gamy z silnikami spełniającymi normę emisji spalin Euro 6. Ogromne zainteresowanie nową serią znalazło odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży.
Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzający Rynku Europy Centralnej-Wschodniej-Północnej
Fot. Forum Budowlane
„Rok 2014 oceniamy jako udany. Zmiany zapoczątkowane w 2013 przynoszą konkretne efekty, które widoczne są w udziałach rynkowych. Odczuwalne są również, co jest najważniejsze, przez klientów i przekładają się bezpośrednio na zwiększenie ich satysfakcji z naszych produktów i usług, ich niezawodności, ekonomiki, dostępności i dopasowania do specyficznych potrzeb biznesu transportowego” – podsumowała Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzający Rynku Europy Centralnej-Wschodniej-Północnej.
Rynek pojazdów ciężarowych o DMC >16 t osiągnął na koniec roku 2014 poziom 15356 zarejestrowanych pojazdów. Volvo Trucks zakończyło rok na trzecim miejscu w rankingu z udziałem 17,1% (2632 szt.). Udział marki zwiększył się w stosunku do roku poprzedniego o 0,9%, pomimo panującej na rynku tendencji spadkowej. Renault Trucks zwiększyło swój udział w sprzedażowym torcie do 6% (928 szt.) i wykazuje stabilną tendencję wzrostową.
Volvo Group Trucks Sales Poland konsekwentnie promuje usługi i produkty dodatkowe. Firma prowadzi aktywną sprzedaż kontraktów serwisowych. 42,5% nowych samochodów ciężarowych Volvo sprzedanych w 2014 roku zostało objętych tym rozwiązaniem, a Nowe Złote Kontrakty Serwisowe Volvo, zawierające zapewnienie 100% dyspozycyjności, stanowią 35% ogólnej liczby. Podobnie Renault Trucks: kontrakty serwisowe Excellence to 75% ogólnej liczby zawartych umów.
Ewa Jezierska, dyrektor sprzedaży VFS Usługi Finansowe Polska
Fot. Forum Budowlane
„Niemal co drugi samochód ciężarowy Volvo i Renault, który pojawia się na polskich drogach został sfinansowany przez VFS Usługi Finansowe Polska. W zakres naszych usług wchodzą również ubezpieczenia” – powiedziała Ewa Jezierska, dyrektor sprzedaży VFS Usługi Finansowe Polska.
Niesłabnącym zainteresowaniem cieszą się systemy zarządzania flotą, w tym kontroli zużycia paliwa – Dynafleet i Optifleet.
Firma odnotowuje wzrost świadomości kosztów i tym samym zainteresowania całkowitym kosztem posiadania pojazdu (TCO). Coraz bardziej popularny staje się najem długoterminowy. 45% – o tyle wzrosła liczba tego typu umów w stosunku do roku 2013 średnio dla obu marek.
Od 1 stycznia 2015 roku obowiązuje nowa struktura organizacyjna Volvo Group Trucks Sales. W wyniku wprowadzonych przez Grupę Volvo zmian na poziomie globalnym, polska organizacja rynkowa Volvo Group Trucks Sales Poland – reprezentująca marki Renault Trucks i Volvo Trucks – jest obecnie częścią nowo utworzonego i obejmującego 6 krajów rynku Europe Central East North. Wprowadzone zmiany wynikają ze strategii globalnej Grupy Volvo i podyktowane są decyzją Grupy o skonsolidowaniu odpowiedzialności za sprzedaż w ramach Group Trucks w jedną globalną sieć sprzedaży.
Posunięcie to ma zapewnić jeszcze efektywniejszą strukturę, z jasną globalną koordynacją priorytetów handlowych oraz ze szczególnym ukierunkowaniem na dalsze doskonalenie obsługi oraz efektywniejszą działalność operacyjną.
W wyniku zmian, trzy funkcjonujące do końca 2014 r., w ramach Group Trucks Sales & Marketing, regiony (Americas, EMEA oraz APAC) połączone zostały, z początkiem bieżącego roku, w jedną globalną strukturę organizacyjną pod nazwą Group Trucks Sales.
Tym samym, organizacja ta posiada globalną odpowiedzialność za sprzedaż i działania marketingowe dla wszystkich, należących do Grupy Volvo, marek samochodów ciężarowych i dzieli się na 7 głównych geograficznych regionów sprzedaży: North America Sales, Latin America Sales, Europe North Sales, Europe South Sales, EMA Sales, Asia Oceania Sales, Japan Sales.
Organizacja Europe Central East North (w ramach Europe North Sales), której częścią jest rynek polski, powstała z podziału funkcjonującego w ramach Volvo Trucks, a później Volvo Group Trucks, w latach 2004–2014, Rynku Europy Centralno-Wschodniej na dwie mniejsze struktury – Północną i Południową.
Poza Polską, w skład Europe Central East North wchodzą obecnie Kraje Bałtyckie (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz dwa kraje nowo dołączone, nie będące wcześniej częścią Rynku Europy Centralno-Wschodniej – Białoruś i Ukraina.
Na czele organizacji – jako Vice President Europe Central East North – stanęła odpowiedzialna dotychczas za rynek polski Małgorzata Kulis, która jednocześnie nadal zachowuje funkcję dyrektora zarządzającego w Polsce.
Tom Jörning, po ponad 10 latach pobytu w Polsce i zarządzania funkcjonującym w tym czasie w ramach Volvo Group Trucks Rynkiem Europy Centralno-Wschodniej, podjął nowe zawodowe wyzwanie. Pozostając nadal w strukturach Group Trucks Sales, z dniem 1 stycznia 2015 roku objął stanowisko Senior Vice President w regionie EMA Sales, obejmującym Afrykę, Bliski Wschód i Europę Wschodnią.
W porównaniu do roku 2015 Volvo Group Trucks Sales Poland planuje zwiększenie sprzedaży pojazdów o DMC>16 t, w tym także podwozi pod zabudowę, co związane jest z oczekiwaną poprawą sytuacji w branży budowlanej.
„W bieżącym roku mamy również zamiar zaistnieć na rynku podwoziowym. Plany przewidują wzrost sprzedaży podwozi Volvo do 15–20% ze wskazaniem na 20%. Także w przypadku podwozi Renault plany są ambitne. Biorąc pod uwagę, że marka ma dobre tradycje w tym zakresie, w jej przypadku wyniesie to również 20%. Będzie także dalej rozwijana współpraca z producentami nadwozi” – dodała Małgorzata Kulis.
W konferencji udział wzięli (od lewej): Ewa Jezierska – dyrektor sprzedaży VFS Usługi Finansowe Polska, Marek Zawistowski – dyrektor ds. sprzedaży Renault Trucks, Małgorzata Kulis – dyrektor zarządzający Rynku Europy Centralnej-Wschodniej-Północnej, Paweł Węcłowski – dyrektor ds. sprzedaży Volvo Trucks
Fot. Forum Budowlane
Źródło: Forum Budowlane, nr 3 (226) 2015
DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz | > Zaloguj się |